måndag, december 10, 2012

Börjar bli dags

När jag separerade kände jag att jag hade alla möjligheter igen. Att jag kunde göra vad jag ville, resa, flytta, plugga, byta jobb. Ja vad som helst egentligen. Jag kände mig fri på ett vis jag tidigare inte gjort.
Jag bestämde mig dock för att ta det lugnt, inte stressa fram något. Landa i mig själv först, hitta mig själv först. Och framförallt fundera vilken av alla möjligheter jag tänkte välja.

Jag har funderat sedan dess. Valt bort en del alternativ, konstaterat att en del är bra i teorin men inte lika bra i verkligheten och känt att vissa alternativ kanske inte är så himla lockande egentligen.
Men jag har ännu inte kommit till någon insikt. Jag vet inte vad jag vill göra, men vet att jag behöver utveckla mig själv.

Och det känns som att det börjar bli dags att ta tag i det där. Dags att börja fundera på allvar. Jag har ju landat i mig själv nu, hittat mig själv och känner mig hel igen, eller hur jag nu ska uttrycka mig. Så nu är det bara utvecklingen som saknas.

Inga kommentarer: