fredag, september 29, 2006

Kakpoäng

Om ni tittar på klockan längst ned så undrar ni säkert vad jag gör vaken en ledig fredag. Men det har sin förklaring. Telefonen. Ibland blir man så trött på dem som ringer huuuur tidigt som helst på morgonen utan att tänka sig för.
I alla fall, i samband med telefonsamtalet gjorde jag någonting som jag aldrig brukar göra. Jag erkände att personen som ringde väckte mig. Det är helt värt ett kakpoäng!
För er som inte lyssnar på morgonpasset i P3 på fredagar ska jag förklara. Ett kakpoäng är när man lyckats självförverkliga sig själv, göra något oväntat som man nästan varit rädd för. Att säga: "Du väckte mig faktiskt" är värt ett kakpoäng för mig alltså.
Kakpoäng är inte en sån dum idé egentligen, inte för mig som är ett kakmonster. Hmm, ska gå efter mormors kakor i frysen nu...

Apropå ingenting alls så fick jag en fet stöt i går när jag satte i en batteriladdare i eluttaget. Pirrade i hela armen i säkert en kvart om inte mer.
Fick flashbacks från när jag var liten och stoppade ett finger i elljusstaken. Ha ha!

Inga kommentarer: