tisdag, september 12, 2006

Den jobbiga månaden

Så har det gått en månad sen man slutade röka. Känns fortfarande som om det var i går.
Tänker precis lika mycket på cigg som förut, drömmer rök-drömmar där jag tar en cigg och ångrar mig och känner fortfarande det lilla monstret som vill ha en cigg med jämna mellanrum. Det känns skit!
Kanske var det just det här som alla varnade mig för. De sa att när det har gått en månad är det som värst. Det är då alla börjar röka igen...
Pojkvännen säger att jag är grinig också. Suck. Det gör ju inte saken bättre. Då blir jag ju grinig!
Nä, måste ta fram min bok och lusläsa igen. Vad var det som inspirerade mig så till att sluta? Känns avlägset nu.
Förresten känner jag inte någon skillnad nu mot när jag rökte. Luktar och smakar lika bra. Dessutom känns huden gråare och mer död nu än när jag rökte.
Bara att konstatera att den jobbiga månaden är här.

Inga kommentarer: