lördag, augusti 26, 2006

En bra vecka

Trots att vissa dagar verkligen, och då menar jag verkligen, har sugit så kan jag i alla fall sammanfatta den här veckan som bra:

- Jag lyckades skriva bra trots min ovana. Gjorde en stor grej om golf på bara en timme, vilket är jävligt bra!
- I onsdags blev jag moster för andra gången till en Viggo med massor av hår, 52 lång och 3,6 i vikt. Ska hem och titta på honom nästa helg eller helgen efter det.
- Jag har lyckats bra med att vara rökfri. Det börjar bli en helt naturlig situation nu. Känner knappt något sug.
- Jag har messat en massa med mina kära vänner hemma, vilket gör att jag automatiskt mår bra. Lovade att vi skulle ses när jag ska hem och titta på Viggo.

- Och avslutningsvis; I går kväll kom min älskade katt tillbaka efter att ha varit borta i nästan 2 månader. Skygg som fan och mager som en krake. En miljon för att få reda på vad hon har gjort och var hon har varit.
Nu ligger hon i alla fall helt utslagen i soffan och kurrar och sover om vartannat. Så glad som jag blev har jag nog aldrig blivit! Hade ju gett upp hoppet.
Så ni ser.. veckan har överlag varit bra.

Längtar efter att åka hem faktiskt. Ska bli riktigt skönt att få miljöombyte och se något annat. Ska shoppa en massa också, höstmodet är så himla snyggt att jag får ångest när jag tittar i modetidningar. Måste ha alla grejer jag ser!
Dessutom vill jag inget hellre än att se min systers skapelse. Som jag alltid har sagt så gillar jag inte barn så jättemycket, förutom mina numera två systersöner. De är ju mitt eget kött och blod och är självklart världens bästa! (Undrar förresten när jag ska bli en vuxen kvinna och själv få suget efter barn.)
Marie kanske också har hunnit få sin lilla baby när jag kommer hem. Häftigt! Hon är den första i kompisgänget som får barn. Känns konstigt att vi är så vuxna.

I kväll är det "lördagskväll" då en massa roliga saker ska inträffa men jag har egentligen ingen lust att göra någonting. Är bjuden på kalas men vet inte om jag orkar åka dit... suck.
Annars kanske jag bara käkar lite gott och dricker en massa vin hemma. Tesa kanske skulle komma hit och sällskapa så vi får se.

Apropå mat och vin så firar jag och David 5 år nästa fredag. Helt sjukt lång tid!
Ganska häftigt att den stora singeln Matilda med max tre-månaders-förhållanden bakom sig har stadgat sig så länge. Det kanske är så att jag redan har blivit vuxen!

Inga kommentarer: