lördag, augusti 19, 2006

Det kliar i fingrarna

Känner mig full av energi just nu. Ni vet så där mycket att man knappt kan sitta still för att man har så mycket man vill göra. Det kliar i mina fingrar så att jag blir alldeles galen nästan!
Det är en enormt skön känsla eftersom känslan oftast brukar vara tvärtom, det vill säga helt energilös.
Vet inte om det beror på att jag har slutat röka och känner mig piggare eller om det fortfarande är den där nystarten efter semestern som spökar.

Satt i alla fall och tittade i katalogen för höstens "vuxenkurser" och hittade åtminstone fem kurser som jag SKA gå på. Värsta inspirationen!
Det blir träslöjd, skapa i trä, pärlor, yoga och sedan var det något annat också. Jag ska få lite stimulans för min kreativitet - eftersom jag uppenbarligen inte får det på jobbet numera - och ska även bli skönt avslappnad genom yogan.
Anna på jobbet har sagt att hon kommer med på trägrejen och så ska jag försöka lura med min granne eller någon annan på yogan. Resten kan jag nog gå på själv.
Ni vet, jag är tyvärr sådan som tycker att jag är sååå trött och det känns sååå jobbigt att behöva gå dit när kursdagen väl kommer. Det är därför jag aldrig har hållt på med någon träningsform längre än ett halvår. Inspirationen är stor till en början med sedan tappar jag tålamodet och inspirationen. Det är skitjobbigt, borde arbeta med att vara mera tålmodig.

I går var jag på fest med arbetskamraterna, nykter. Men det var så kul att jag till och med kom med till krogen och åkte hem först vid 1. Jag gillar verkligen gänget som är på jobbet. Synd att så många av dem slutar om en vecka. Kommer att bli lite tomt.
Men av dem som var ute i går blir fyra kvar till hösten, så vi får kämpa på och försöka ha så kul det bara går. Anna har lovat att hon ska skaffa en gästsäng till mig i sin lägenhet så att jag slipper betala 50 euro för att komma hem varje gång vi ska ut på krogen... Så det tyder på att hon har räknat med en höst full av drag.

Nej, nu ska jag vara moraliskt stöd åt min kompis som ska shoppa present till sin mamma. Därefter har hon lovat att det blir fika... det är det jag ser fram emot mest. Har inte snackat skit med henne på hela veckan eftersom vi har jobbat om varandra. Måste skynda mig!

Inga kommentarer: