torsdag, augusti 17, 2006

Gubbgrinig

Jaha. Så var man rökfri då. En vecka är avklarad i dag och det känns nog bra. I dag har jag faktiskt inte fått besök en enda gång av det lilla monstret som säger att han vill ha en cigg! Värre var det i går... Uhhh. Tyckte synd om mina arbetskamrater som fick stå ut med mig. Jag var gubbgrinig något fruktansvärt! Arg, ledsen, sur, bitter, grinig och alla andra motsvarigheter till superlativ...
Det var så illa att när jag satte mig i bilen för att åka hem kom tårarna. Det vill säga, efter att jag kastade mig ut från parkeringen och var en tvärbromsning från att krocka...
Då konstaterade jag att det inte är bra eller sunt att vara gubbgrinig! När jag hade skrikit åt min pojkvän ett tag så gick det i alla fall äntligen över.

Utöver mitt taskiga humör har den första arbetsveckan gått ganska bra. Jag hamnade i webben igen och får sitta och klippa och klistra mest hela dagarna. Inte så särskilt stimulerande men lugnt.
Fast egentligen skulle jag behöva lite action. Jag har knappt skrivit en artikel på nio veckor (och det är ju ett helt sommarlov) trots att jag är anställd som reporter. Kanske ligger av mig, börjar skriva som en kratta eller så.
Det gör jag ju visserligen redan här, men det här ska inte läsas med kritiska ögon heller. Och för att försvara mig själv så gillar jag faktiskt att vara språkligt inkorrekt ibland. Flera punkter i rad, engelska uttryck, extra ord som "typ" och "ju" precis när jag vill använda dem... härligt rebellisk jag är va?? Ha ha!

Nej, nu ska jag ta och fördriva några timmar framför nästa dumburk. Repriserna av Vänner som jag har sett ungefär 700 gånger börjar snart - och det kan man ju för allt i världen inte missa!
Men först ska jag INTE gå ut och ta en cigg... hah, känns konstig.
Rökfria-Matilda, här är jag!

Inga kommentarer: