söndag, december 31, 2017

Året i bilder - januari till april

Januari
Jag var tjockis. 
Vi gick på Star Wars och åt tapas innan. 
Vi fick hemstickade babykläder. 
A målade konst på min mage. 
Jag jobbade sista dagen innan föräldraledigheten. 
A fyllde år och vi åt mäktigaste söta efterrätten. Två timmar senare gick vattnet. 
Så kom han. Ljuset i vårt liv. 

Februari
Vi firade att jag fött fram ett barn.
Barnet var litet och gulligt. Och sov mest i våra famnar. 
Jag kom i vanliga jeans igen. 
Och barnet fick sitt namn

Mars
Lillkorven sov på sin pappa. 
Och kampen om jämställdhet fortsatte. 
Jag fyllde år och lagade soppa och drack mer bubbel. 
Jag och barnet matchade. 
Mimi kom och hängde med oss. Och på hotellet vid Mall of Scandinavia. 
Och jag köpte den dyraste väskan jag ägt. 

April
Felix premiäråkte till Åland. Däckade på färjan strax efter avgång. 
Vi tog en familjebild! 
Felix lekte med sina småkusiner som det heter på åländska (tremänningar på svenska). 
Syster Hanna fyllde 40 år! 
Och barnet badade i diskhon hos mamma och pappa. 
Jag gjorde en påsktårta med avancerat fågelbo på toppen!
Felix hängde med Pelledockan. 
Och jag använde filter. 





Inga kommentarer: