lördag, december 30, 2017

Året 2017

Bland de sista dagarna på jobbet pratade vi om hur 2017 varit. En av mina kollegor sa att det klart hade varit hans bästa år. Att det senaste året hittills varit det bästa.
Jag älskar den inställningen, även om jag kanske inte håller med. 
Men 2017 måste ju ändå klassas som det bästa hittills eftersom en helt underbar människa kom till oss. Att vi blev föräldrar. Att Felix plötsligt fanns i vårt liv. Åh vad han berikar det. Livet. 

Sedan finns det massa med saker som gör att året inte är så bra. Som att min älskade kusin plötsligt dog. Som att min pojkvän ett tag var nära depression. Som att hösten på jobbet varit den värsta jobbhösten någonsin med massa nya saker som inte har fungerat, tre gånger så mycket jobb på min stol och en arbetsplats som varit i blåsväder.
Men Felix toppar liksom allt det ändå, han är ju solskenet i mitt liv. Mitt hjärta, mitt allt. Älskade Felix, tack för att du gjorde året 2017 uthärdligt och det bästa året hittills. 

Inga kommentarer: