lördag, november 08, 2014

Lite blandade tankar

• Skolans första veckor (fram tills för tre veckor sen) av slit gav frukt eller vad man säger. Fick VG på den där feta 27-sidiga inlämningsuppgiften. Jävlar vad ont i magen jag hade då. Hade liksom inte varit värt om jag inte fick VG. 

• När vi flyttade in i den här lägenheten den sista veckan i augusti var det grönt och lummigt utanför sovrumsfönstret. Sakta gulnade löven, började blåsa bort och nu som om någon knäppte med fingrarna är varenda litet löv borta. Det går så fort. Jag gillar inte att allt dör.

• Jag har sett att de där uttjatade debatterna om pepparkaksgubbar och bortklippta scener i Kalle Ankas jul börjar ta fart igen. Jag orkar inte. Jag orkar bara inte. Engagera er i svält eller ebola istället, har jag lust att skrika.

• Nästa helg flyttar vi. Känns så konstigt. Tror dock att vi kommer att trivas alldeles ypperligt i nya lyan. Jag ser fram emot att bo i Hornstull.

• En annan fördel lär ju vara att vi slipper tvättstugeidioten som gick in och tvättade på vår tvättid och tog ut våra blöta saker ur torkskåpet och satte in sina istället. Har aldrig varit så sugen på att skriva en arg lapp. 
Fast de där idioterna verkar ju finnas typ överallt.

• Katterna. De är ständigt i mina tankar.

Inga kommentarer: