söndag, oktober 05, 2014

Tid

Äntligen börjar livet kännas som liv igen. Alla, alltså ALLA, skolarbeten är gjorda. Hemtentan, som var den sista, lämnades in tre timmar innan deadline i fredags. Känns tomt nu efteråt. Hela helgen har jag kunnat vara helt ledig utan att läsa i kapp kurslitteratur eller ha ångest över att jag inte läser i kapp kurslitteratur.
Är det förresten normalt att på en månad behöva läsa en bok på 450 sidor, en på 150 sidor, en på 200 sidor, några kapitel ur andra böcker och dessutom ha laborationer i html, css, javascript och wordpress som toppas med två stora inlämningsuppgifter och en hemtenta? Vet inte hur tempot brukar vara på högskola men jag upplever att det har varit mycket. Särskilt när i stort sett allt är nytt och främmande och merparten av litteraturen är facklitteratur på engelska. A har det till exempel mycket lugnare, han har bara haft en gruppredovisning och har läst en bok på 450 sidor. Och haft en tenta.

Hur som helst. Det känns som att livet återvänder nu. Jag har liksom landat lite mer i Stockholm. Hinner träffa vänner, hinner åka iväg nånstans och göra nåt. Hinner andas.
I går hade vi vänner över på middag och i dag ska jag och fika med en annan vän. Härligt att hinna träffa folk.
Äsch nu minns jag inte ens längre vad jag tänkte säga med allt det här. Hurra kanske? Hurra för att jag landat lite. Och hurra för att alla skoluppgifter är klara! Hurra för att jag nu har tid för vänner!

Inga kommentarer: