tisdag, oktober 07, 2014

El stockholmo

Det har ju inte bara varit skola skola och skola sedan jag flyttade till Stockholm. En hel del annat har också gjorts. Där nånstans mellan skola och skola. Typ det här:
Brödbak. Två gånger till och med.
Jag har stirrat rätt mycket på den här.
Jag gick på fel pendeltåg en tidig morgon och fick vänta skitlänge på på nästa tåg på en iskall pendeltågsstation som dessutom var helt nedsläckt och öde på grund av strömavbrott.
Jag har firat en tentainlämning. På det sätt som är det enda vettiga.
Och lagat soppa. Så himla många gånger.
Jag har varit på en fotoutställning om bröst och amning. 
Och stirrat väldigt mycket på utsikten från tvärbanan. Vid hållplatsen Linde finns ett litet underbart skabbigt hus med vildvuxen trädgård. Där vill jag bo när jag blir stor.
Och så har jag fikat en del. Här i Årsta på femtiotalskaféet vid Folkets hus. Älskade inredningen. Hallongrottan var det inget fel på heller.
Jag har också unnat mig en massa godis.
Klippt av mig håret.
Och så har jag sakta men säkert accepterat att det är höst.

Inga kommentarer: