lördag, oktober 11, 2014

Saker jag saknar med att inte ha ett hem

• Alla mina kläder. I synnerhet tjockare tröjor och jackor. Det var ju liksom sommar när vi flyttade och även om jag försökte vara förutseende har jag alldeles för lite varma kläder med mig.
• Köksprylar. Jag älskar att laga mat och känner mig halv utan vissa grejer. Eller åtminstone hade saker och ting kunnat gå mycket mycket smidigare om vi till exempel hade två skärbrädor och en bättre potatisskalare.
• Fler vinglas och djupa tallrikar. Just för att slippa handdiska hela tiden eftersom de två vinglasen och fyra skålarna är smutsiga.
• Tavlor. Jag vill ha mina tavlor.
• En filt. När jag är trött blir jag ofta frusen och därför saknar jag en av de där gosiga filtarna att dra över mig i soffan på kvällen.
• Katterna. Förstås.

Annars går det betydligt bättre att bo i någon annans hem än vad jag trodde. Och lägenheten i Mariehamn saknar jag faktiskt inte alls.

Inga kommentarer: