tisdag, mars 04, 2014

Mer än tre veckor

Fick frågan hur länge jag varit rökfri och var tvungen att titta i bloggen när jag egentligen slutade. Det borde ha varit den 9 februari som jag tog min sista cigg. Någon gång mitt i dan, för jag rökte då på förmiddagen hemma hos A:s mamma.
Jag tog också ett bloss i fredags på en fest. Ett bloss. Smakade inte så gott och jag ville mest påminna mig själv varför jag egentligen slutade. Dumt, jag vet. Särskilt när jag var extra röksugen hela lördagen.

Men annars har det gått riktigt bra. Lider inte alls av att inte röka. Njuter snarare av att kunna leva utan att hela tiden beräkna hur mycket cigg jag har med mig och planera inköp så att jag aldrig ska behöva vara utan. För det är fasen så begränsande. Och jag gillar inte saker som begränsar mig. Så ja, nu är jag fri!

Inga kommentarer: