fredag, december 27, 2013

Det är tungt att vara ledig

Det tar på att vara ledig fem dagar, äta choklad tills det rinner ur öronen, pussla och spela spel och sova till tio varje dag. För jag känner mig helt slut efter julfirandet. Jag trodde att ledighet och slappande per automatik borde innebär att man blir utvilad, men med facit i hand gäller det i alla fall inte mig.
Att jobba i dag känns som att gå i evigt mörker och dimma i uppförsbacke när det blåser hård motvind. Plus regn. Vilket visserligen inte bara är en känsla – det är ungefär så det ser ut utomhus.

2 kommentarer:

Emma sa...

jag har varit ledig en vecka och kan redan inte förstå hur man orkar jobba fem dagar i veckan... hur ska man orka ta sig tillbaks till verkligheten!

Matilda sa...

Det är så himla lätt att falla in i dåliga rutiner, men faktiskt har det varit oväntat lätt att vända tillbaka. Det brukar ju lösa sig på något magiskt vis.