tisdag, december 10, 2013

Året enligt Facebook

Om man får tro Facebook har mitt år varit så här:
Jag bakade tårta till A:s födelsedag i januari.
Mastodontfrukost en helt vanlig söndag i mars.
Födelsedag den 10 mars.
Lissabon i slutet av mars med t-shirtväder efter en evighetslång vinter.
Jag blev brunett igen i april.
En bild på mig själv anno 1991. Inklusive uppsprejad lugg.
Jag narras för att jag kommer från Värmland.
Rabarber som jag fick efter ett upprop på Facebook i juni.
”Hej hej navelpillande, spontanöl, sovmorgnar och eoner av ledig tid! Hej hej semester!” från den 16 juni.
Det omgjorda vitrinskåpet.
Firmafest i juli.
Göteborgsbesök för att gå på Way out west i augusti.
Tolv år på Åland i september.
Nio år på tidningen i oktober.
Jag blev klar med lampskärmen!
JAG KÖPTE ETT TORP i oktober.
Jag skålade för torpet.
Och jag förutspår babyboom efter det stora elavbrottet för någon vecka sedan.

Känns som att den årsammanfattningen är klockren faktiskt. Mycket mat, gör-det-själv-projekt, resor, jubileum, lite ytlighet, fest och torpet. Tror det sammanfattar 2013 hemskt bra faktiskt.

Inga kommentarer: