lördag, december 14, 2013

Ändrade planer

Min enda lediga dag innan julledigheten. Jag skulle ta sovmorgon, handla lite julklappar, åka till vänner med julklappar till gudbarnen och ta långfika där. Sedan hem, påbörja ett projekt som ska bli en julklapp, köpa räkor och dricka vin med pojkvännen.
Jag hann knappt halvvägs på listan sedan gick ms Amorella på grund. Och i och med att jag är nyhetschef just den här helgen så blev det jobb i stället. Flera timmars jobb. Och en pizza till middag, nu vid halv nio på kvällen.

Ska sluta planera in saker eftersom så fort jag gör det händer det något oväntat så att jag måste skrota alla planer. Ska också sluta hoppa in som nyhetschef för då händer det alltid något till sjöss. Senast, i somras, rasade bilhyllan på ms Rosella. Dåligt omen.

Inga kommentarer: