torsdag, juli 04, 2013

Planerandets fördelar

Jag som normalt sett är sämst på att planera har slagit mig själv med häpnad när det gäller Way out West i år.
Som bakgrund kan jag berätta att jag i fjol köpte biljett tre eller två dagar innan festivalen började, panikbokade buss eftersom allt annat var fullbokat och på något mirakulöst sätt fick tag i boende nära området för en bra peng.
Följden blev, trots att allt löste sig rätt bra, åtta timmar buss utan mat eller vatten, orimliga väntetider och jättemycket pengar som skulle ut på en gång. Bland annat.

I år är det planering och fördelning av kostnaderna som gäller. Fick biljett i mars. A köpte sin biljett i april. Vi bokade och betalade hotell i juni och nu i dag har jag bokat och betalat tågresa.
Det betyder att vi har jättejättemycket pengar i augusti när festivalen väl äger rum som vi bara kan strö omkring oss på god mat och alkohol! Underbart!

Ibland är det faktiskt bra att planera. Borde lära mig att förstå det lite oftare.

Inga kommentarer: