onsdag, juli 17, 2013

40 mil och lata dagar

Här bor jag just nu. Hos Ishockey och Isidor som verkar ha suttit och väntat och väntat på att jag ska komma och sova med dem igen. Just den här sängen var den första sängen jag hade när jag fyra år gammal flyttade in i det här huset. Den är inbyggd i väggen, gjord av en gammal garderob där det fanns pälsar när mormor och morfar bodde här.
Jag bytte sedan rum när min äldsta storasyster flyttade hemifrån och bytte därmed också säng.
Tror inte att jag sovit just här sedan dess.

Med den långa beskrivningen vill jag alltså säga att jag körde 40 mil i går och numera är hemhemma, hos mamma och pappa, och tar det lugnt. Sista semesterveckan och har till på fredag på mig att mysa med syskonbarnen, systrarna, mamma och pappa, mormor och min moster med familj som är här samtidigt som mig. Riktigt härligt.
I kväll ska jag dessutom dricka rosévin och gå på räkfrossa tillsammans med finaste barndomsvännerna.
Känns som ett mycket bra sätt att avsluta sin fem veckor långa semester på.

Inga kommentarer: