tisdag, juli 30, 2013

Bildbomb

Jag har tre lediga dagar den här veckan som kompensation för förra veckans chefande. Eftersom det regnar roar jag mig med att titta på lite bilder.
Det här har jag gjort den senaste tiden:
Nyhetschefandet avslutades med bullar, som det ska vara. Chefredaktören ringde och sa att jag skulle handla till hela redaktionen. Mycket poppis!
I helgen var min ena moster (eller bonusstorasyster) med familj och vänner på Ålandsbesök. Jag och A åkte dit, åt god mat, badade vedbastu och sov över. Och hade sjukamp som barnen hade ordnat. Trots att jag kämpade, som synes, kom jag bara trea.
Vann gjorde i stället A.
Veckan innan var jag ju hemhemma och latade mig ganska mycket.
Och åt god mat. Räkfrossa är grejer det! I synnerhet tillsammans med fina barndomsvänner.
När jag kom hem igen hann jag mysa en del med katterna också. De var precis lika lata som jag.
Vi åt på restaurang en dag när vi inte orkade laga mat också.
Överlag har det blivit lite si och så med matlagandet faktiskt ...
Förutom frukosten förstås. Den var så här fin när A fixade frukost på sängen åt mig en dag.
Och en lördag gick jag all in på 80-talet. Kornblå kavaj och fluff på ena sidan. Ser lite slö ut, men hade en riktigt rolig utekväll i Mariehamn.

Inga kommentarer: