torsdag, december 29, 2016

Inget roligt längre

Nu kan babyn få komma ut. Det är inte roligt att vara gravid längre. Jag vill ha tillbaka min kropp. Kunna böja mig ner och plocka upp grejer från golvet, sätta på mig strumpor och skor utan problem. Kunna ha kläder som jag vill ha. Kunna sova en hel natt utan att vakna av att det gör ont. Inte ha en nerv på magen som gör så ont att jag vill vråla högt varje gång den hamnar i kläm. 

Har extrema sammandragningar nu också. Som gör ont. Har nyss varit hos barnmorskan och hon sa att det inte ska göra ont så mycket som jag beskriver. Ska ta ett urinprov och se om jag har urinvägsinfektion, det kan tydligen påverka. Är det inte det finns inget annat råd än att "ta det lugnt", men det är ju typ allt jag gör. 
Om det inte lugnar sig tyckte hon att jag skulle ringa förlossningen. Det kan ju finnas risk att livmodertappen blir uppmjukad och babyn kommer för tidigt om man har mycket sammandragningar, och det kan de kolla upp på förlossningen.
Även fast jag säger att babyn gärna får komma nu så vill jag ju inte det egentligen. Jag vill ju att den ska vara så stor och frisk och utvecklad som den ska. Så jag hoppas att sammandragningarna slutar göra ont och vara så många. 
Jag är så trött så trött också. Vill sova. I flera veckor.

1 kommentar:

Alice Foster sa...

Jag är här för att hjälpa dig lösa dina andliga och fysiska problem med hjälp av de förfäder krafter som jag verkligen ärvt från min farfar. Jag kan hjälpa dig att återförenas med ditt ex, återställa dina äktenskapsproblem, bota för HIV {AIDS} och alla typer av sjukdomar, jag kan också hjälpa dig att återfå din förlorade älskare och också kassera följande stavningar som skilsmässa, äktenskapspell, bindande staveform, sluta med fusk, skyddsform, hämnd och dödsstava. Du kan kontakta min e-post idag via: okosunhomeofsolution@gmail.com eller whatsapp +2348159058141