lördag, oktober 01, 2016

Mätas och vägas

Jag äger ingen våg, eller ja det finns en på torpet som inte har haft batterier på sisådär fem år, och därför är det extra roligt att väga mig nu på diverse undersökningar. Tyvärr vet jag ju inte vad jag vägde från början, men gissningsvis har jag max gått upp fyra kilo hittills. Två sedan jag skrevs in på mödravården. Magomkretsen har dock blivit rejält ändrad. I dag var midjemåttet cirka 20 centimeter mer än vad jag minns att det var innan en baby kom in där. 20 centimeter! Det är rätt stor skillnad. Inte ett dugg konstigt att jag inte får på mig mina jeans längre och heller inte kan knäppa jackan. 

Men, det jag skulle komma till med allt det här var att jag mättes i går. På längden alltså. Hos doktorn. Senast jag gjorde det var någon gång i skolan. 
Och vet ni?!? Jag har vuxit en centimeter! På längden! Jag är numera 173 centimeter lång. Mycket stolt. Förstås. 

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Men oj, minns inte att jag någonsin blev mätt över magen när jag var gravid. Och vikten frågade de bara om, jag behövde aldrig väga mig där (men hade en våg hemma).

Matilda sa...

Oj, jag kanske skulle förtydliga: Måttet över magen var mitt eget. Av nyfikenhet.
Mätning och vägning var för en allergistudie, där vi ska delta.
Fast jag vägdes iofs hos mvc på mitt första besök där också, men det berodde nog på att jag inte har en egen våg.

Unknown sa...

behöver du en äkta lån för yrkesmässigt bruk eller för att betala din skuld för nu kontakta Mr Kellie Wilson äkta lån via e-post: Oceanicfinance113@gmail.com