tisdag, oktober 18, 2016

Instabil, ja visst

I går grät jag ungefär sju gånger åt saker jag såg på tv. Åt reklam där en storasyster letar efter sin lillasyster som kan ha druckit för mycket alkohol, åt att jag kände igen mig i en karaktär i tv-serien Easy (som för övrigt är så himla bra - se den!), åt att två personer hittade sitt drömhus i nån dansk realityserie. Och så vidare. 
Jag verkar ha alla känslor utanpå kroppen just nu. 
Oerhört påfrestande och samtidigt lite spännande. Herregud vad den här babyn i magen påverkar mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

När jag var gravid grät jag litervis med tårar när jag såg en gammal gubbe halta förbi utanför med sin likadeles gamla hund. Jag tänkte på att en av dem snart skulle kola vippen och den andra skulle bli ensam kvar i världen. Min sambo verkade inte fatta det sorgliga i det hela vilket gjorde mig såå frustrerad att jag grät lite till av bara farten. /Annika

Matilda sa...

Åh! Det skulle jag också kunnat ha gråtit massa till. Skönt att vi är fler med hormoner som går bananas.

Terese sa...

Kan bara säga att det inte heller blir bättre när barnet är ute. Det blir ännu värre :-)