torsdag, april 21, 2016

Till salu: Huset

Mitt ex säljer huset. Ni vet huset huset huset som har en egen kategori här bredvid. Som vi byggde, inredde, planerade. Där vi skulle bo och trivas och skapa familj.  
Allt som man på något vis ändå hoppades om framtiden satt i det där huset. Det där huset som jag saknade mer än allt annat i separationen. Mitt hus. 

Det känns sorgligt på något vis. Fast att jag inte haft med det att göra på fem år. En del av mig finns ju ändå där. Eller kanske skulle vända på det för att göra det rätt: en del av huset finns fortfarande kvar i mig. Jag älskade och hatade och mest älskade det där huset. Det var min borg, mitt allt, min baby. Det som stod stadigt när hela vårt förhållande ständigt var i gungning. Det som höll mig kvar. 

Nu gråter jag en skvätt också. Så känslosamt var det tydligen. 

1 kommentar:

Alice Foster sa...

Jag är här för att hjälpa dig lösa dina andliga och fysiska problem med hjälp av de förfäder krafter som jag verkligen ärvt från min farfar. Jag kan hjälpa dig att återförenas med ditt ex, återställa dina äktenskapsproblem, bota för HIV {AIDS} och alla typer av sjukdomar, jag kan också hjälpa dig att återfå din förlorade älskare och också kassera följande stavningar som skilsmässa, äktenskapspell, bindande staveform, sluta med fusk, skyddsform, hämnd och dödsstava. Du kan kontakta min e-post idag via: okosunhomeofsolution@gmail.com eller whatsapp +2348159058141