onsdag, april 02, 2014

Punkt på punkt

• Jag drömmer väldigt mycket för tillfället. Livligt och verkligt och konstigt. Att A hånglade med en annan och var en douche med det, att jag röker, att jorden ska gå under, att ja ... allt. I natt drömde jag en massa formuleringar som jag skulle använda mig av i en kommande bok. Jättekonstigt.
• Vilket för mig in på nästa punkt, jag har ett enormt sug efter att skriva just nu. Kommer på mig själv att hitta på små berättelser och anekdoter i huvudet. Har bara inte satt mig ned vid datorn ännu.
• Apropå dator så funderar jag på att köpa en ny. En bärbar. Jag är så less på det gamla tröskverket som jag har nu. Den fungerar ju visserligen, men behöver uppdateras för att jag till exempel ska kunna göra en säkerhetskopia av min telefon. Itunes är för gammalt och för att ha nya versionen av Itunes måste jag ha ett nyare operativsystem. Så antingen får jag formatera om datorn och skaffa nytt operativsystem eller så får jag köpa en ny.
• Den här soffan som vi var sugna på att köpa, det blir nog inget med den. Inte just den, inte just nu. Ska försöka måla om vardagsrummet dock och också sätta ordentlig fart i torpet. Förhoppningsvis redan i helgen.
• Och apropå torpet så såg vi tulpanknoppar där när vi var där i söndags! Hurra! Jag älskar tulpaner. Gud vad jag ser fram emot att se hur trädgården ser ut i full blom. Minns en bondros från i höstas i alla fall.

Inga kommentarer: