torsdag, augusti 29, 2013

I går, i dag, i morgon typ

I morse när A väckte mig för typ sjuttonde gången, i alla fall hade jag snoozat i en timme och en kvart, var det första jag sa "men väck mig inte nu jag har ju nyss fått räkor!" 
Det där suget efter skaldjur har därmed inte alls gått över trots både kräftor och räkor i magen de senaste veckorna. Knäppt.

I morgon får jag lön. Ska köpa mig ett par skor, ett par svarta jeans med hög midja och en ny ansiktskräm. Varsågod för info.

I går var jag och A på spontanrunda med bilen. Hamnade hos hans mamma och gick runt i hennes trädgård och klämde på solrosor. Hon prackade också på oss massor av grönsaker från sina odlingar. Sallad, morötter, tomater och rabarber.
Nu sitter jag och googlar recept på rabarbermarmelad. Lutar åt ett med ingefära som jag ämnar äta med nybakta scones och en god ost någon dag.

I kväll tänker jag nog ligga på soffan hela kvällen. Känner mig halvsjuk och har dragit filten över mig. Hoppas kureras av det eftersom jag jobbar i helgen. 
Önskar dock helst att jag hade ett badkar att krypa ner i. Ligga där med en bok och ett glas vin och värmen som omsluter min stackars slitna kropp. Och räkor då. Räkor i badkaret hade varit det ultimata.

2 kommentarer:

Linn sa...

Lite sen nu kanske, men kan tipsa om rabarbermarmelad med lite jordgubbar och kardemumma i. Låter inte så gott, men det är det.

Matilda sa...

Jag är inte så förtjust i kardemumma tyvärr. Men provade att ha i lite jordgubbar, citron (både skal och saft) och ingefära. Blev vansinnigt gott!