onsdag, augusti 29, 2012

Det här med nyförälskelse

Jag tryckte på snooze för sjunde gången, vände mig mot honom och borrade in ansiktet i den där mjuka delen av halsen, precis mellan käklinjen och axeln. Luktade. Schampo. Man. A. Det luktade A.
Han slängde armen om mig, ångrade sig och öppnade mitt täcke och kröp riktigt nära. Hans kropp mot min kropp och drog mig närmare. Tätt tätt intill.

”Hur kan man bli så berusad av att känna en annan människas varma kropp mot sig? Din varma nakna kropp.” sa han.
Jag log. Sa att jag var kär i honom. Löjligt kär.
”Hur länge ska det kännas så här?” frågade jag honom.
”Jag vet inte. Men jag har ingen brådska att sluta känna så här i alla fall.”

2 kommentarer:

Jojjo sa...

Verkligen underbart! Och vem har bråttom att sluta känna så?! Min dejt sa i helgen att mina kyssar var mer berusande än vinet, låter så där löjligt sliskigt men ändå blir man så glad, haha

Matilda sa...

Sliskigt kan mycket väl vara bra! Haha!
Och nej, jag har verkligen inte bråttom att sluta känna så. Är så himla glad att jag vill att det aldrig tar slut!