torsdag, januari 18, 2018

Jag har inte bestämt mig ännu. Chefen var turligt nog på nån konferens och nu är jag ledig. Har därmed till måndag på mig. Status just nu: Jag tar det nog. Och hoppas att en tjänst på ”mitt skift” blir ledig så småningom. Omväxling förnöjer. Och så. 

I övrigt har yngsta katten blivit kastrerad och satt på diet. Vi har därmed två katter med två olika dieter. Det är inte klokt vad tid det tar. Elsa ska dessutom ha smärtstillande innan frukosten så hela morgonen var ett extremt projekt. Stiga upp med barn, underhålla barn på toaletten medan jag kissar och tvättar ansikte. Sicksacka mellan två hungriga katter och försöka göra gröt till barnet som sitter och skriker i sin stol. Ge barnet mat, ge mig mat och samtidigt hålla barnet nöjt. Försöka ge ena katten mat utan att den andra går dit eller att barnet kryper till kattskålen. Hålla den andra katten medan sen första äter och medan barnet hänger på mig. Ge katten medicin utan att hon klöser mig eller barnet som förstås ska vara med. Och sedan ge mat och se till att den första katten inte äter den. 

Alltså, jag var helt svettig. Nu däremot känns det skönt. Katterna mätta och loja, barnet sover frukost. Egentid på soffan = lycka. 
Borde ta tillvara på tiden, I guess, men är så himla nöjd med att slökolla på morgon-tv och surfa på mobilen. Mmmm, internet. 
Det är min hobby. Jag har verkligen inga extrema intressen, inget jag skulle kunna svara som intresse om jag skulle bli intervjuad i samband med en födelsedag i random lokaltidning. Men internet tycker jag om. 
Kanske inte gills som intresse när jag även jobbar som webbredaktör?

Nu ska jag sätta på kaffe. Varsågoda för ett mycket intressant inlägg. 

Gårdagens egentid. Höll cirka fem sidor i boken. Alltid nåt!



Inga kommentarer: