onsdag, maj 25, 2016

Klockan fem

Att börja klockan fem på morgonen går oväntat bra. Första dagarna på skiftet i alla fall. Och om jag går och lägger mig senast tio. 
Det som går mindre bra är morgonrutinerna. Jag vill ju gärna snooza lite, men i och med att jag samtidigt inte vill ha klockan på ringning vid halv fyra så ställer det till problem. 
Jag glömmer äta frukost, jag glömmer grejer som jag borde ha med mig och framförallt: jag klär mig som ett kaos. 
I dag har jag till exempel på mig korta gråmelerade kostymbyxor, höga vita converse, ett svart ganska långt linne och en kort mönstrad skrynklig skjorta. 

Korta byxor och höga skor får mig att känna mig som ett barn. Långt linne i kombination med kort skjorta gör att det ser ut som hejkomochhjälpmig. För att inte prata om mönstermixen och färgkombinationerna. 
Känns ungefär som att jag är fem och ska på barnkalas och har fått välja helt fritt från garderoben. Heh. 
Går nu runt och låtsas som att jag är mycket modemedveten så att alla tror att mitt val är supermedvetet. 

Klockan halv fem ska man inte välja kläder. Punkt. 

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag brukar lägga fram kläder kvällen innan för jag kan inte tänka tidigt på morgonen o hela dagen blir typ förstörd om man är missnöjd med sina kläder!

Matilda sa...

Jag borde göra så jag med, men har liksom inte fått in rutinen ännu. Snart kanske?