måndag, maj 25, 2015

Saker som upptar plats i min hjärna just nu

• Jag är långledig!
• Efter flera månaders ont i foten har jag självdiagnostiserat mig med hälsporre. Den typen som inte innefattar en utväxt på foten men har ett fint latinskt namn som jag glömt bort. Det gör extremt ont ibland. Bland annat kan jag inte sitta på foten längre, vilket innebär att jag numer inte vet hur jag ska sitta i en soffa eller på en stol när jag inte kan ha ena benet vikt under mig.
• Jag är långledig nu!
• Stadsdelen där vi bor känns inte så mysig för tillfället. I natt tände nån på åtta bilar som stod parkerade på gatan utanför vår port. Yey. Eller nåt.
Polisen har hängt här hela dagen och jag gissar att de lär göra det i några dagar till.
Kändes väldigt absurt att sitta vid köksbordet vid halv fem i morse och mötas av brandbilder tagna precis utanför fönstret när jag läste tidningen. Fick en chock och sprang till fönstret och såg bilvraken och hela gatan full med brandskum. 
Själv sov jag som en liten baby och märkte ingenting när det skedde.
• Jag är långledig nu, från i morgon och åtminstone sex dagar framåt.
• Och så är jag långledig nu.
• Sa jag förresten att jag är LÅNGLEDIG nu?

Inga kommentarer: