lördag, maj 09, 2015

Kalla det lat, bekväm eller bra på att prioritera

Jag gillar att saker runt omkring mig funkar smärtfritt. Smärtfritt och enkelt. När jag öppnar kranen ska det komma vatten, vrider jag handtaget vill jag att det ska komma varmt vatten. Till exempel. 
Det mest basala ska liksom inte kräva nåt, det ska bara funka och inte ta upp tankeverksamhet eller tid. För jag gillar inte det. Orkar inte, vill inte tänka på sånt.

Jag minns att jag och mitt ex hade lite olika åsikter om det där. Han ville ha vedpanna. Det ville inte jag. Han vann och jag led. Så mycket jobb för värme!
Såga ner träd = många timmar, dagar i skogen. Forsla hem träden = timmar. Klyva träden = flera timmar. Trava veden = ännu fler timmar. Plocka in ved till pannrummet = ytterligare några minuter per gång. Elda = fler minuter och ett himla passande.

Nej. Aldrig mer. Visst, det är billigt men fasen vilket jobb. Jag skulle aldrig välja att skaffa mig fler måsten än de jag redan har. Prioriterar hellre att läsa en bok, titta på en film, gå en promenad eller bara sova på soffan. Kalla mig lat om ni vill.

Inga kommentarer: