fredag, juni 28, 2024

Pengaångest men mest lycka!

Jag har glömt berätta! Vi har köpt en lägenhet. En egen! Ett hem!
Herregud, känslan kan knappt beskrivas. Jag undrar vad jag ska ha ångest över nu i stället när den största ångestkällan pluggas igen? 
Pengar kanske iofs. Usch vad dyr månadskostnad vi får. Usch vad mycket lån vi drar på oss. Usch vad liten buffert vi kommer ha när alla pengar gått till insatsen. 
Vi har räknat och räknat och räknat och vi har råd, men ändå är det en del av mig som bara ”tänk om vi räknat fel? Tänk om banken sätter jättehög ränta som vi inte räknat med? Tänk om nåt oförutsett händer och och och och” i all evighet tills hjärnan tar slut. 

Ska bli skönt att flytta in där ändå. Få se hur mycket/lite pengar vi har att röra oss med. Få facit och slippa tänka ”tänk om”.

Men förutom pengarna känner jag bara en enorm lycka. Det liksom bubblar i mig. Ibland känner jag hur det spritter i hela mig vid tanken på 1) att vi har ett kök som man kan sitta i. 2) att det finns badkar. 3) att det är tre rum så Felix får sitt första alldeles egna rum. 4) att det är 81 kvadratmeter och att vi därmed har rum med alla våra saker!
Det är så mycket som känns underbart. Underbart underbart underbart! ❤️

1 kommentar:

Tove sa...

Åh stort grattis! Snart sänks räntan igen har jag för mig att jag läste! Underbart att flytta från 2 rum (gissar jag) till 3! Pengarba ger sig, man rättar mun efter magsäck. Mitt tips är att ha ett gemensamt sparkonto där man sätter det man känner att man kan varje månad. 100 kr är också pengar.