söndag, maj 19, 2024

Upp och ner, högt och lågt

Just nu känns allt förjävla bra. Det svänger snabbt. 
Tack och lov. 
Jag tror vädret hjälper också. Känner att sinnet blir lättare ju mer solen skiner. Ju varmare det är. 
Och framförallt blir jag piggare. Och piggare leder till mer ork och mindre ”alla hatar mig”-känslor som man (jag) så lätt får bär jag är trött. Så otroligt beroende av sömn. Utan sömn är jag en trasa. 

Har också försökt vara ute mer. Utomhus alltså. Försökt röra mig mer. Bara gå en promenad. Försökt vara mindre på mobilen. 
Det gör gott. Inaktivitet och passivitet gör inget gott. 
Och jag kan liksom lika gärna lägga mig i gräset och slappa efter jobbet på samma sätt som att jag kan lägga mig på soffan och slappa. Plus att det ger d-vitamin och syre. Och med lite tur kanske man pratar lite med en granne eller nåt. Så då får man trippel stimulans. Typ. 

Jag måste faktiskt ta tag i mitt liv och faktiskt leva. Inte gå runt och vänta på att livet ska börja. Så som det känns som att jag på något vis har. 
Agera. Lev. Sluta vänta. Rör på mig. Andas frisk luft. Sluta gräva ner mig i mobilen. 
Hoppas vädret håller i sig så att detta blir lättare även fortsättningsvis. 

Inga kommentarer: