måndag, maj 06, 2019

Sluta kommentera vikten

Vad är det som gör att kvinnor över 50 tror att det är okej att kommentera andra personers vikt? Har de inte lärt sig nånting under sina levnadsår?
Jag fick återigen höra att jag var smal, att det ser ut som att jag har gått ner i vikt och jadajada. Och jag blir så trött. 

Jag trodde folk hade blivit klokare. Hade slutat kommentera hur andra personer ser ut. Hade slutat döma andras kroppar. Jag har faktiskt blivit förskonad rätt mycket den senaste tiden, så trodde att folk kanske hade lärt sig. Till slut. Men nej. 
Hur svårt kan det vara? Det är aldrig okej att kommentera någon annans kropp utan att ha blivit ombedd om att göra det. Eller om det är någon supernära vän som man på något sätt är orolig för, eller den typen av undantagsfall. 
Annars: Aldrig. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har ställt mig den frågan många gånger
Jag har fått höra
Att jag är modig som har tajta kläder
Att jag har stora bröst
Att jag har jätte jätte stora bröst
Att ja du va ju inte vacker direkt men nu är du ju nästan snygg
Ska du verkligen äta så mycket glass
Ja listan kan göras längre

Men dom får hitta nått annat att sin dåliga självkänsla på för jag tänker inte försöka pressa mig i nån jäkla påtvingad ihop fantiserad norm som ingen kan uppnå
Kicka

Tove sa...

Jag var precis med om samma... min svärmors granntanter i sädra Spanien påpekade hur min kropp ändrats sen sist (ett år sen).. snark

Matilda sa...

Kicka: Heja dig! Folk är idioter.
Tove: Så himla tröttsamt. Suck.