fredag, februari 26, 2016

Jag tänkte lite på Åland

Och kände att jag faktiskt inte alls saknar det. Kan sakna vännerna, alla roliga kollegor som förgyllde mitt jobb, torpet och sommar-Åland. Men det andra inte alls.
Att fikaalternativen en helg vid fem är obefintliga. Eller vilken dag som helst klockan fem förresten. Att det finns en gata i centrum som har några få tvärgator. Punkt. Att bion har en salong. Att museet var stängt i två år, om inte mer, för en långdragen renovering. Att det stora nöjet en ledig dag typ måste bli att strosa runt i den enda gallerian eftersom det inte finns så mycket annat att göra.
Det saknar jag inte. Jag älskar Stockholm för möjligheterna. Älskar.

Och ja, det finns också härliga mysiga saker med Åland förstås. Men de tänker jag inte på så ofta. Det tar jag som ett tecken på att jag just nu befinner mig på helt rätt plats. Här vill jag bo.
På Åland vill jag ha min sommarstuga. Punkt.

Inga kommentarer: