lördag, juli 29, 2006

Tidsfördriv

Sitter och väntar på att klockan ska bli sex så att vi kan åka iväg till några vänner för att grilla. Därefter blir det den årliga sommar-pubrundan. Hoppas på lika mycket succé som förra året.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att fördriva tiden. Lägenheten är visserligen i stort stort behov av en rejäl genomgång med städredskapen men det känns alldeles för avlägset och alldeles för jobbigt. Har inte ens orkat plocka upp resväskan från vår resa till Finland. Skyller på vädret, det är ett sådant som gör att man blir trött och slut. Hänger åska i hela luften.

Apropå ingenting alls. Min katt har försvunnit. Hon har varit borta i över tre veckor nu utan att visa sig. Det känns så himla jobbigt att inte veta vad som har hänt henne. Om hon har dött på något sätt skulle det vara så skönt att veta det. Då slipper man gå och oroa sig en massa hela tiden. Känns hemskt.
Kanske har hon blivit överkörd eller så har räven tagit henne. Jag hoppas förstås att hon tillfälligt bytt hem och kanske är i en bondgård eller så.
Det är ganska lustigt för jag brukar inte reagera på att hon är borta på sommaren. Hon brukar kunna vara borta i en och en halv vecka utan att komma hem. Men denna gången sa min magkänsla mig att något inte stod rätt till redan efter att hon hade varit borta i en vecka. Och uppenbarligen så hade ju min känsla helt rätt eftersom hon ännu inte kommit hem.
Det är ganska häftigt att man kan känna på sig saker så där.
Var tillsammans med en kille en gång som sa sig vara typ synsk. Han kände på sig grejer ofta som alltid stämde. Jag tror faktiskt på att det han sa var sant.

Nej, nu ska jag gå ut och ta en cigg. Har inte lyckats sluta ännu. Därefter blir det en dusch tror jag. Då har ytterligare några minuter förflutigt.

Inga kommentarer: