tisdag, augusti 18, 2015

Och resten då

Mellan jobb och jobb så hänger jag på balkongen. Tjyvröker en cigg för mig själv och svär när jag fimpat över att jag verkar vara på väg mot att börja röka igen efter ett halvårs uppehåll. Dåliga karaktär, tänker jag men gör inte särskilt mycket åt det.
Jag lunchar med en vän och snackar högt och ljudligt om grejer jag aldrig skulle snacka högt och ljudligt om om jag inte hade befunnit mig i en stor stad där ingen vet vem jag är. Oerhört befriande att vara anonym. Älskar Stockholm.

Jag köper folköl och dricker i en park på en filt med A och flera tusen andra som också passar på att dricka folköl på en filt när det visas film på storbild i parken.
Hänger lite med några kollegor och snackar journalistik och etik.
Jag kollar på serier på löpande band. New Girl, Brooklyn nine-nine, Californication, Boardwalk Empire, Modern Family. Läser ut en bok som jag började på förra sommaren.

Tänker. Tänker jättemycket just nu.
Och ibland känner jag mig ensam. Jag har få vänner. Få vänner som jag umgås med här. Vill hänga mer med folk!
Går på söder och provar kläder. Ser mig i spegeln i provrummet och känner mig så fel. Så ohipp och ute och lämnar vartenda plagg jag provat. Stirrar på andras skor, byxor, tröjor och försöker komma på vad jag tycker om och försöker hitta nån form av stil igen. Men allt jag tar på mig känns fel och falskt och kanske jag bara får vara helt jävla ute då med svarta jeans, converse och t-shirt.

Det är sånt jag gör mellan jobb och jobb.

4 kommentarer:

4everfine sa...

Jag hänger gärna! Hör av dig när du vill. Följ med på fest på lördag t ex om du vill? Mitt nr är 0738308624

egoistiska egon sa...

Ja jag hänger också gärna ngn dag!

Matilda sa...

Åh! Jag vill jättejättegärna hänga med er båda!
4ever, tyvärr kan jag inte i helgen, ska åka till min hemstad och hänga med familj och vänner. Gärna en annan gång. Sparar ditt nummer.

4everfine sa...

En liten blogg-meetup lite längre fram när scheman och allt satt sig? Vore jättekul!