fredag, mars 07, 2014

Min lilla materialist

Jag har ju inte handlat särskilt mycket alls till mig själv eller till mitt hem sedan jag separerade från mitt ex för ... ja länge sedan. Dels på grund av ekonomi, dels på grund av att jag känt att jag inte behövt.
Men nu verkar något ha hänt. Jag vill, som synes i förra inlägget, ha nytt nytt nytt. Hela tiden.
Förutom ny soffa och ny tavla vill jag ha en ny lite mindre säng och har funderat på en ny bil. I helgen när mamma och pappa kommer har de dessutom med sig en ny sittpall som jag beordrat dem att köpa i Sverige åt mig. Jag är också sugen på att köpa nytt porslin.

Det här känns jättekonstigt. Jag brukar inte vara hagalen och brukar sällan ha önskelista på nya grejer som jag vill köpa. Det känns så ovant och ja, läskigt. Jag är nästan lite rädd för den här materialisten som bor inom mig.

Inga kommentarer: