tisdag, mars 11, 2014

Helgen när våren kom

Flera år i rad blev det riktigt sommarväder först den veckan då mamma och pappa kom och hälsade på. Den här gången verkade våren komma med dem.
På lördag morgon åkte jag och A ut till torpet eftersom mamma och pappa skulle komma med färjan där.
Vi hade lagat en västerbottenpaj med fikon- och päronsalsa som vi alla fyra glupskt satte i oss i torpköket.
Efter det gick vi ut. Vinden hade mojnat en aning och vi slet fram de fina utestolarna som fanns på torpet och drack kaffe och åt wienerbröd i solen. Underbart! Första fikan utomhus i år tror jag.
Sedan ville mamma och pappa se lite av omgivningarna så vi åkte runt lite. Besökte bland annat en kanonfin badplats som ligger några kilometer från torpet. Trots att det blåste lite kändes det ganska varmt. Hade inte ens vantar på mig.
Och så hittade jag min först tussilago också. Det är ett vårtecken om något!


Inga kommentarer: