måndag, maj 05, 2008

Ska på buggkurs i kväll

Som bilderna visar så var helgen helt ljuvlig. Provkörde nya båten i två dagar. Körde omkring och njöt av solen i fem timmar sammanlagt. Har en liten lätt röd ton på näsan som bevis.

Och på lördagskvällen hann jag med inte mindre än två inflyttningsfester. Båda var helt sköna. På den första var det mumsig buffé och en massa prat med nya människor. Det var otroligt roligt.
På den andra festen blev det dans för hela slanten. Skrattade så jag fick ont i magen åt vissa moves.

I dag ska jag själv försöka mig på några moves. I ett svagt, mycket svagt, ögonblick lovade jag pojkvännen att jag skulle komma med på hans nya nöje: Att dansa bugg.
Jag lovade att gå på kurs fyra gånger för att se om det skulle vara något. Men jag är skeptisk redan från början.

Jag är nämligen ett fan av den gamla (nya) devisen: Ska man dansa ska man göra det själv. Inte med någon annan som ska försöka styra en dit man inte vill.
Vi får se hur det går.

4 kommentarer:

malin sa...

Hahaha, du konverteras inte bara långsamt till tvättäkta ålänning - utan till lantis också! =)

Anonym sa...

oj oj oj... D trodde jag aldrig Matilda...

mamaMill sa...

haha, är det Davids ide?! :p

Matilda sa...

Malin: Hahaha! Tack, tack. Tusen tack för det! =) (morr... grymt..)

Marie: Vet du, det trodde inte jag heller.

Mille: Vem annars? Min? Skulle inte tro det!