onsdag, maj 21, 2008

Med tårar i ögonvrån

Jag sover oroligt. Vaknar flera gånger på nätterna. Drömmer konstiga drömmar.
I natt var det värst. Jag vaknade med ett ryck vid femtiden. Hade sådan ångest att jag trodde att bröstkorgen skulle sjunka ner genom madrassen.

Det var drömmen. Den handlade om mamma. Hon fanns inte längre.
Det var som om jag hade varit i ett chocktillstånd en lång lång tid, det kan till och med ha varit ett år, för att sedan vakna upp och inse att hon var borta.
När insikten slog mig blev jag helt förkrossad.

I drömmen höll jag ett fotografi av henne tryckt mot bröstet som om jag försökte känna hennes värme. Hennes kärlek.
När jag vaknade var kudden blöt och ögonvrårna fulla med tårar. Älskade mamma.

3 kommentarer:

Alexandra sa...

det är inte roligt med sådana drömmar! Jag kasta mig runt halsen på Konny en natt och grät som ett litet barn, drömde att han dog i någon olycka...
I natt drömde jag dock att jag visade Magnus Uggla runt stan =) Normalt eller hur?

egoistiska egon sa...

jag har också drömt liknande. HEMSKT är det.

Matilda sa...

Alexandra: Magnus Uggla? Jag drömde om Alex Schulman och kronprinsessan häromdagen. Skumt!

Egon: Visst är det hemskt! Uuuu.