torsdag, december 22, 2022

År 2022

En bra sak med i år är att det i alla fall inte var så vidrigt som 2021. Covidrestriktioner, mormor sjuk, mormor dog, magsjuka på jul och missade mormors begravning. A blev av med sitt nya jobb. Felix hade vattkoppor, vi borrade i elledningen, vi fick covid och ja. Magen brakade ihop och jag hade magsjukesymptom i en månad. Så där var det. Som jag minns det. Massa massa tårar. 

I år var året då jag på ett halvår nästan blev utbränd men sa ifrån innan det skedde. Jag och A har varit på flera dejter och vi var mer på Åland och bilen är hel och ja. Det har en goare känsla än förra året i alla fall. 
Trots att jag har varit komatrött hela hösten och vintern. 
Gud vad jag ändå ser fram emot nästa år. Nya arbetsuppgifter. Mer rimliga arbetstider. Färre helger. Tråkigare jobb tror jag, men rimligare för mig själv. 

Okej, 2023. Bli bra nu. Puss tack och hej. 

Inga kommentarer: