onsdag, januari 27, 2021

Snart 40

Det känns så surrealistiskt att jag om en och en halv månad ungefär fyller 40. 40 år är ju jättemycket, jättegammalt. Jag är så himla barnslig ju. Känner att jag inte alls kan fylla den siffran. De åren. 
Jag fattar ju att jag inte är som när jag var tjugo, herregud vad mycket klokare jag känner mig nu än då. Tryggare, säkrare. Men ändå så långt ifrån kunnig, kompetent och likso koll på saker och ting. Dras fortfarande med ångest, har svårt att handskas med motgångar, ältar för mycket. Har svårt att hitta balans. Jobbar för mycket. Är för trött. Ja, ni fattar. Inte riktigt my things together. Inte på det viset som jag tror man ska ha när man är 40. 

Det är så lustigt det där. Samma sak kände jag som 29. Att jag inte hade uppfyllt samhällets förväntningar på vad som skulle ha uppnåtts som 30. Inga barn, ingen livsplan osv. Inte levt livet tillräckligt, bara varit i ett långt och i huvudsak dåligt förhållande där jag tappade mer och mer och mer av mig själv. 
Men det redde ju upp sig. Jag hittade tillbaka till mig själv, hittade bästa A, flyttade, pluggade, fick drömjobb, fick världens bästa Felix. Life goes on. Jag var 30+ och i det. 

Men nu då, nu är det nästa steg. Vara i 40-årsåldern. Så ovant. Så konstigt. Så ... inte redo. Jag är 37. Eller 32. Inte mer. Jag äger ingen lägenhet, har en skruttig gammal bil. Ja ni vet. 
Okej, jag har gjort nån form av karriär kanske. Har ett bra jobb, okej betalt. Barn, snart man. Men ja. Förväntas inte mer?

Äsch jag vet inte. En siffra är bara en siffra. Jag är väl som jag är. 39 eller 40. Barnslig och ångest och allt med på köpet, även om jag är 40. 

13 kommentarer:

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
1) Love Spells
2) lösning och botemedel mot all sjukdom
3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
4) Äktenskapstavlar
5) Graviditetsförtrollning
6) Breakup Spells
7) Döden
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
via {drogunduspellcaster@gmail.com}

Anonym sa...

Känner igen mig, samma tankar och samma oro men så gick åren och nu har jag fyllt 60 men är fortfarande inte mentalt mer än... 43? Ålder är bara en siffra sägs det men. "DU är bara ungdomen" sa de som var äldre när jag blev 40 men då visste jag inte hur rätt de hade och nu kan jag bara förbanna att jag inte njöt av att vara mitt i livet. Inte för ung - inte för gammal utan precis lagom. Grattis, du är mitt uppe i livet!

Anders Maria sa...

De flesta tror att magisk kärleksformulering inte fungerar, oroa dig inte, jag är här för att ge dig steg för steg på kärleksstavningsförfarandet och hur man får omedelbart resultat inom 24 timmar.
Jag kommer också att hjälpa dig att utföra alla magiska kärleksförtrollningsböner för att få tillbaka ditt barn hem även efter så många års separering.
Jag har gjort denna liknande kärleksförtrollning för så många människor över hela världen och det fungerar för dem alla, de pratar alla bra om mitt fantastiska jobb.
Jag är tacksam mot mina Oracle-gudar i Oduduwa för de begåvade krafterna i mitt liv att göra detta utan att samla in pengar från människor. du måste köpa allt material som krävs för att användas helt själv, du behöver inte skicka pengar till någon för att köpa magiska saker.
kärlek stava magi känner ingen gräns. det fungerar överallt där det finns luft, vatten, eld och jord.

Vill du att din ex-kärlekspartner ska återvända till dig!
Vill du att ditt barn ska älska dig mer än fadern
Vill du ta tillbaka din förlorade son hem?
Vill du förena dig med ditt barn även efter så många års separering.
Vill du ha ett barnbidrag från fadern?
Vill du locka kärlek och uppmärksamhet från ditt barn?
du är så väldigt lycklig att komma över de här artiklarna och jag tror att det kommer att hjälpa dig så mycket att återställa din trasiga familj igen. bara ett meddelande till Dr.Oduduwa Temple för lösning så är alla dina problem över. prova idag så blir du glad därefter. tack.

Fortsätt kontaktkommunikation med Grand Master Dr.Oduduwa via (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

REMY.CREDIT sa...

behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757
vi har ett lån till dig ..

Unknown sa...

Hej alla, det här är det underbaraste jag någonsin har upplevt och jag måste dela med mig av detta fantastiska vittnesbörd. Jag vill bara tacka DR ISIKOLO för att hon tog sig tid att hjälpa mig med att trycka den trollformel som får tillbaka min ex -älskare som plötsligt tappade intresset för mig efter sex månaders förlovning men idag är vi gifta och lyckligare än aldrig förr. Jag blev verkligen chockad och chockad när han gjorde jobbet åt mig och inom 48 timmar efter återvände Kris till mitt hus och började tigga om förlåtelse och att jag skulle acceptera honom igen .. Jag har verkligen ont om ord och jag vet inte hur mycket att förmedla min uppskattning till dig DR ISIKOLO du är en Gud skickad för att återställa bruten relation. Han tycker mycket om att hjälpa människor att uppnå sina önskningar, hitta sann kärlek, få tillbaka sina exälskare, stoppa kränkande relationer, hitta framgång, locka till sig lycka, hitta själsfränder och mer. Kontakta honom idag och låt honom visa dig underverk och förundran över hans kärleksspellsystem. Han levererar resultat när det är som bäst inom verklig stavning. Skicka ett mejl: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsAppa honom på +2348133261196.

Unknown sa...

Jag är så glad att få dela mitt fantastiska vittnesbörd. Jag heter Enora Lucas och mitt liv har förändrats totalt på 48 timmar. Jag kan se mig själv i spegeln och le. Jag har förtroende för mig själv och mina förmågor för första gången på evigheter. Jag har min pojkvän tillbaka i mitt liv med hjälp av Dr Isikolo. Han sa förlåt 48 timmar efter att besvärjelsen skapades. Han sa att han insåg att han aldrig riktigt ville göra slut, han kunde inte hantera känslomässigt bagage som jag bar runt hela tiden. Han sa att han trodde att han var den negativa inverkan på mitt liv och tyckte att det var bäst att lämna. Dr ISIKOLO återställer kärleken och lyckan mellan oss som han lovade och jag är ett levande bevis på vad han kan göra. Jag trodde aldrig att jag kunde få så ärlig hjälp att återställa min kärlek och lycka. Jag är mycket glad att kontakta dig och initierade allt detta att hända. Alla som har ett relationsproblem kan kontakta Dr Isikolo via e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196.

Unknown sa...

Jag läste några vittnesmål om en kärleksförtrollning av DR ISIKOLO om hur han har hjälpt många människor att få tillbaka sina före detta älskare inom 48 timmar. Med vänliga hälsningar, jag tänkte bara på om det var sant och om den här mannen verkligen kunde hjälpa till att få tillbaka min älskare som jag älskar så mycket. Jag bestämde mig för att kontakta honom för att jag älskar min pojkvän väldigt mycket och vi har varit ifrån varandra i ett par månader, jag saknade honom verkligen så mycket, jag har försökt alla andra sätt att få tillbaka honom men kunde inte. Jag kontaktade Dr Isikolo och han berättade för mig att mitt ex kommer tillbaka till mig inom de närmaste 48 timmarna, släppte Dr Isikolo honom för att veta hur mycket jag älskade och ville ha honom. Och öppnade hans ögon för att föreställa sig hur mycket vi har delat tillsammans. Mitt ex är nu tillbaka till mig igen. När jag skriver detta vittnesbörd just nu är jag den lyckligaste tjejen på jorden och jag och min pojkvän lever ett lyckligt liv och vår kärlek är nu starkare än hur den var innan vi gjorde slut. Jag skulle vilja släppa Dr Isikolos mailadress och hoppas att du ser detta vittnesbörd och kontaktar honom om du har en älskare som du verkligen vill ha tillbaka så gärna, Hans mail: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196.

Veronika Boban sa...

Jag är mycket förvånad över den mirakulösa upplevelsen och underverken av DR ISIKOLO som har spridits på internet och över hela världen, hur han fantastiskt hjälpte människor över hela världen att återställa sina förlorade älskare. Jag kontaktade honom efter att ha gått igenom så många vittnesmål från olika människor hur han hjälper till att få tillbaka ex älskare tillbaka. Jag berättade för honom om min man och hur han övergav mig för cirka 4 månader sedan och lämnade hemmet med allt jag hade. Jag blev förbryllad när han bara sa åt mig att le och vila och försäkra mig om att han kommer att klara allt på bara 48 timmar. Jag följde processen och han gjorde sitt arbete. Efter den andra dagen min man ringde mig, jag var bara så chockad så jag valde samtalet och trodde inte mina öron. han bad mig verkligen att förlåta honom och lovade på telefon. Det var tydligt att DR ISIKOLO återställde den kärlek och lycka vi hade och att förbli permanent. Om du behöver en effektiv och verklig trollformler för något problem i ditt liv kan du kontakta Dr ISIKOLO på hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com eller hans WhatsApp honom på: +2348133261196.

Unknown sa...

Jag heter Elena Branko och min pojkvän gjorde slut med mig för 2 månader sedan, eftersom han kände att jag var otrogen mot honom med en manlig vän till mig, jag försökte allt jag kunde för att förklara för honom men han betalade döva öron, jag var känslomässigt förkrossad eftersom jag verkligen älskade honom tills jag såg ett inlägg på internet om DR ISIKOLO, som hjälper människor att få tillbaka sin förlorade älskare, tvivlade jag först på om det var sant eftersom jag aldrig trodde på sådana saker men jag bestämde mig för att ge honom ett försök, Jag kontaktade honom och han berättade för mig vad jag skulle göra och jag gjorde det sedan gjorde han en kärleksförtrollning för mig. Processen med besvärjelsen för att återförena älskare är mycket enkel och han arbetar osjälviskt människor på samma sätt som han återställde min relation inom 48 timmar och min pojkvännen ringde och bad om att få göra upp med mig igen, om du behöver hjälp med att reparera ditt förhållande eller äktenskapsproblem. Här är hans kontakt, WhatsApp/Viber honom på: +2348133261196, e-posta honom (isikolosolutionhome@gmail.com)

Unknown sa...

Jag är imponerad och känner mig fantastisk att jag har min före detta man tillbaka till mig. Jag heter Veronica Adrian. Jag är väldigt glad idag över att vara den som skriver om min hjälpare som bad för mig över mitt förhållande. Gud använde verkligen den här mannen för att hjälpa min situation. Snälla, hör mina ord om du letar efter en trollformare som kan hjälpa dig, kontakta DR ISIKOLO. Han är den bästa trollformaren som kan hjälpa dig idag. För några månader sedan hade jag och min man ett enormt äktenskapsproblem som ledde till vår skilsmässa. Det var ett helvete för mig och min pojke att vi var tvungna att flytta till en annan stad. Jag blev ensamstående förälder. Jag träffade Dr Isikolo bara för ungefär en månad sedan när jag berättade för honom om min situation och han sa åt mig att inte oroa mig för det. Inom två dagar kom min före detta man tillbaka till mig. Det hände en tisdagsmorgon när jag fick ett samtal hemifrån (mina föräldrar) att han har letat efter mig. Jag accepterade att han skulle komma till min plats och bad mig om ursäkt när jag knäböjde framför vår son. Jag visste direkt att den här mannen har hjälpt mig. Jag är en väldigt glad kvinna med allt som hänt i mitt liv. Om du vill kontakta en trollformler, träffa Dr Isikolo och du kommer att bli förvånad över de fantastiska förändringarna i ditt liv. Hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196.

Sandra Filipova sa...

Jag heter Ivanka Fabijan och jag vill dela ett vittnesbörd om mitt liv för alla. Jag var gift med min man Amos Fabijan, jag älskar honom så mycket att vi har varit gifta de senaste 8 åren nu med två barn. när han gick för att jobba i Frankrike menade han en dam som heter Mariam och de blev sammankopplade och när han kom tillbaka sa han till mig att han inte längre är intresserad av äktenskapet längre. Jag var så förvirrad och sökte hjälp och jag träffade kontakten med Dr Isikolo kärlek. Jag kontaktade honom för att hjälpa mig få tillbaka min man och han bad mig att inte oroa mig för att hans fyra fäders gudar kommer att kämpa för mig. Han sa till mig efter två dagar att han skulle återförena mig och min man. Efter två dagar ringde min man och berättade att han kommer tillbaka för att uppsöka saker med mig, jag blev förvånad när jag såg honom och han började gråta om förlåtelse. Just nu är jag den lyckligaste kvinnan på jorden för vad den här fantastiska trollformaren gjorde för mig och min man, du kan kontakta Dr Isikolos e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsappa honom på +2348133261196

Unknown sa...

Jag heter Nadia Lapkova och kommer från Göteborg, Sverige. Jag började skriva detta vittnesmål för några dagar sedan och jag satte målmedvetet datumet här så att jag kommer ihåg att det är bara inom 2 dagar efter att jag kontaktade DR ISIKOLO som min länge förlorade relation med min ex man äntligen återställdes. Jag återkopplade med min före detta man den 5 november efter att ha kontaktat DR ISIKOLO på hans WhatsApp-kontakt och inom 2 dagar kom min före detta man tillbaka till mig efter att ha separerat från mig i över 8 månader. Det var ett mirakel eftersom jag aldrig trodde att det skulle vara möjligt. Jag är fortfarande förvånad över att han fortfarande sover i vår äktenskapssäng när jag skriver detta vittnesbörd. Jag är verkligen glad sir. Tack för att du hjälper mig och jag ber att andra underbara människor också ger underbara vittnesbörd om dig. Ta kontakt med DR ISIKOLO Spiritual för att rädda ditt förhållande. på hans WhatsApp/Signal eller Viber honom på +23481333261196.

Unknown sa...

Utmärkt och fantastisk service om hur du får tillbaka ditt ex.
För vem det kan beröra, mitt namn är Lana Johannes och jag uppskattade verkligen hur den store DR ISIKOLO använde sin intuitiva vägledning och färdigheter som livscoach och sin empati också för att föra tillbaka min själsfrände till mig. För 100 procent av gratis riktiga synska, konsult för att ta tillbaka ditt ex och lösa alla dina allmänna problem eller problem. min partner lämnade mig på grund av oändliga bråk och gräl och jag var förstörd i månader och fick tillbaka min lycka när jag kontaktade honom. Den enda DR ISIKOLO The Great är den enda som kan hjälpa dig. Han löste mitt problem åt mig. Han tog tillbaka mitt ex inom 48 timmars konsultation. Kom i kontakt med den fantastiska DR ISIKOLO E-post: du kan kontakta Dr Isikolo e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp/Viber honom på +23481333261196.