fredag, mars 20, 2015

Fredag kväll vilken härlig kväll

Jag är inte ens ironisk i rubriken. Den här kvällen känns görskön.
Jag hade en hektisk dag på jobbet där jag för första gången var själv på jobb 2. Och det gick! Jag fixade allt det tekniska och det jag inte kunde hjälpte alla snälla kollegor mig med.
Och som bonus var jag utvilad eftersom jag somnade klockan nio i går. Jag behöver gå och lägga mig så tidigt när väckarklockan ringer 4.20.

Hur som helst. Eftersom jag är så efterfrågad (hehe skryt skryt) så fick jag idag veta att jag ska jobba på som reporter i morgon istället för på jobb 2 som planerat. Det innebär SOVMORGON. Eller ja, jag börjat klockan tio men det är fyra timmar senare än jag annars skulle ha börjat.
Så jag mötte A vid Liljeholmen, köpte vin, handlade billig men lyxig mat och bortsett från att vi tjafsade lite innan vi fått i oss maten (och vinet) så har kvällen varit väldig skön. 
A har lyssnat på hockey och jag har kollat på Modern Family och skrattat högt.

Nu ska jag duscha och sova. Och kanske dricka lite lite vin till. Det känns nästan som om jag lever ett vanligt liv med normalmycket jobb igen.

Inga kommentarer: