fredag, december 18, 2009

Ingen julstämning alls

Trots att jag är ledig, det är tio minusgrader ute och jag eldar i köksspisen känns det ingenting. Ingen jul alls hos mig.
Jag eldar adventsljus, handlar julklappar, slår in julklappar, lyssnar på julmusik och dricker glögg. Nej, fortfarande ingen jul.

Jag äter pepparkakor, går på julbord, dukar med röda servetter, planerar sillinläggningar. Ingen julkänsla.
Jag tittar på snön och solen som skiner, jag bevakar luciatåg på jobbet, jag krullar presentsnören, letar knäckrecept. Nej, det verkar lönlöst. Det känns inte som jul.

Men som plåster på såren köpte jag mig själv en julklapp. Den gav ingen julkänsla men ett litet litet lyckorus i alla fall. Fina nya burken för tepåsar.
Photobucket

4 kommentarer:

egoistiska egon sa...

åh men ÅÅÅÅÅH jag har kollat på de där burkarna och kopparna och alltmöjligt. SÅ fina!

Matilda sa...

Verkligen superfina! Vill ha tekopparna också, men får inte för pojkvännen. Han tycker vi har tillräckligt med muggar ... Och det har han ju rätt i. =)

Åsa sa...

vilken härlig burk! var ha du hittat den? :)

superfin, kan tänka mej att den passar perfekt hemma hos er!

Matilda sa...

Åsa: Den är från Sagaform. Finns säkert i typ alla husgerådsbutiker. Den passar finfint hemma hos oss. Jag är supernöjd!