tisdag, oktober 27, 2009

À propos barkis

Jag gör som de på Apans lilla blogg och skriver ett inlägg apropå föregående inlägg. Nu om barkis.

Vet ni vilken serie detta är hämtat ur? (Med viss reservation för felcitering, jag citerar ur minnet.)

Person A kommer in med ett avgasrör i famnen.

Person A: Kan du fixa mitt avgasrör svart. Jag är bagare och du kan få 30 barkisar för det.
Person B: 30 barkis? Vad ska jag säga om skattemyndigheten kommer och hittar 30 barkisar i min frys?
A: Du kan väl säga att du gillar barkis.
B: Ska jag ljuga dem rätt upp i ansiktet?
A: Tycker du inte om barkis?
B: Nä.

A: Men limpor då? Du kan få 20 limpor.
B: 20, du sa ju 30?
A: Men limpor är dyrare än barkis.
B: 30 limpor, annars får det vara.
A: Nej, du får 20 limpor och så fixar du mitt avgasrör.
B: Nej, då får det vara.

Person A blir sur och går ut. På vägen råkar han repa lacken på en annan bil.
B: Du, jag ska ha 20 tårtor för det där! Schwarzwald!


Jag älskar den här serien!

2 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Men ååååh älskade Macken! Den vill jag se i repris snart =)

Matilda sa...

Rätt rätt rätt. Men fan vilken dålig allmänbildning mina läsare verkar ha. Det var ju busenkelt att gissa. Om man sett Macken hundramiljoner gånger som jag i alla fall. =)