torsdag, februari 28, 2008

Dyrt att ha bra smak

Blev mitt i allt ledig i dag. Firade det med att gå på stan och leta snygga tapeter. Ett uppdrag som visade sig vara svårare än väntat.
Särskilt eftersom jag är som en tjurig barnunge så fort jag blir lite hungrig. Det innebar att jag inte orkade kolla ordentligt eftersom jag var tvungen att äta.

Hur som. Det finns inga snygga tapeter som inte kostar multum. Hittade en snygg med stora turkosablommor på. Den var på rea. Kostade endast fyra gånger så mycket som en vanlig vit tapet. På rea, som sagt.

Visste att jag hade sett en snygg tapet i en tidning hemma. Letade upp den så att jag skulle kunna anteckna vad den hette och var den såldes.
När jag hittade den ångrade jag mig snabbt.
En jävla rulle kostade 1.165 kronor. Fy fan.

Bara att konstatera att det är dyrt att ha bra smak. Skit också.

5 kommentarer:

egoistiska egon sa...

jag måste också äta. hela tiden. hatar det!

Matilda sa...

Jo det är förjävligt att ha för snabb förbränning. Svimmade av utmattning när jag inte fick mat en gång.

mamaMill sa...

mat e bra ^^ jag borde dock dra ner på mitt matintag.. när jag gick efter käk i skolan idag för tredje gången sa klasskompisarna: "Igen?!" därpå jag svara att jag bara behövde lite sås till..

Du vet Tilda - det måste gå jämnt ut :)

mamaMill sa...

Glömde jag ju säga: FAN VA DYRT!

Matilda sa...

Mille: Klart det måste gå jämt ut! Herregud, vet dina klasskompisar ingenting?!
Och jo. Dyrt som fan.