torsdag, juni 25, 2020

Det är inte så kul

Det är inte kul på jobbet just nu. Fakking omorganisation och folk som är besvikna och ledsna och kaos och som vill sluta och så skriver branschtidningar om det och så tisslas det och tasslas det och och och. Jag orkar inte. 
Möten hit och dit och folk som inte känns som sig själva. Av oro troligtvis. Ovisshet för vissa. Hatar min bransch ibland. Hatar användandet av LAS. Hatar personalpolitiken där folk behandlas som slit och släng. Och vikarietjosan och så lära upp nya och så ba hejdå och ja ni fattar. 

Det är bara så jävla deppigt. Och halva redaktionen sitter hemma och jobbar och hälften är på plats och det går liksom inte kommunicera på samma vis genom ett himla chattprogram. Äsch det är bara rörigt. 

Vi fick inte ens en sommarfest heller. Pga corona. Vi är för många för att träffas. 
”Varje avdelning får ordna sin egen” skickade de ut två dagar innan merparten av mitt team skulle gå på semester. Jo men tjena. Nästa gång vi ses allihopa är den 20 augusti. Några ynka dagar innan den nya organisationen ska vara på plats där folk inte ens ska jobba ihop längre. Jag vet inte ens vad som händer med teamet. Jag är kvar. Min chef byter stol. En kollega jobbar kvar. Sedan har jag inte en susning. 

Äsch jag vet inte. Det har samtidigt varit kul att jobba i veckan, har hoppat in som ”chef” och det har varit kul och jag har känt mig rätt utvilad efter två veckors ledighet. Men den är liksom den där vageln som ligger och stör över hela redaktionen. 
Jag längtar nästan tills det här är över. Tills folk i alla fall vet var de hamnar i nya organisationen. Det blir kanske bra. Till slut. Hoppas jag. 

1 kommentar:

Diana Hanganut sa...

När jag hittade Dr. Ogume, var jag i desperat behov av att föra tillbaka min exälskare. Han lämnade mig för en annan kvinna. Det hände så snabbt och jag hade inget att säga i situationen alls. Han dumpade mig bara efter 3 år utan förklaring. Jag kontaktar Dr. Ogume via hans kontakt och han berättade för mig vad jag behöver göra innan han kan hjälpa mig och jag gjorde vad han berättade för mig, efter att jag hade gett vad han ville, han kastade en kärlek för att hjälpa oss att komma tillbaka tillsammans. Strax efter att han gjorde sin förtrollning började min pojkvän att skicka mig igen och kände mig hemsk för det han gjorde mig igenom. Han sa att jag var den viktigaste personen i hans liv och det vet han nu. Vi flyttade in tillsammans och han var mer öppen för mig än tidigare och han började spendera mer tid med mig än tidigare. Ända sedan Dr Ogume hjälpte mig är min partner väldigt stabil, trogen och närmare mig än tidigare. Jag rekommenderar starkt Dr. Ogume till alla som behöver hjälp. E-post: ogumenspellcaster@gmail.com. du kan kontakta honom för något av följande problem:
1) Kärleksformer
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässor
4) Giftermål
5) Bindande stav.
6) Uppdelningar