onsdag, juni 12, 2019

Deppigt

Jag tog bort varenda öppen sida i internetappen som innehöll någon typ av grej som jag vill ha. Bort med länkar på klänningar till sommarens bröllop, bort med ny säng till Lillis. Bort bort bort. 
Vi kan inte köpa nånting. Vi har inte råd med ett skit och så ska vi ju packa ihop alltihop. Och när vi ändå inte har nånstans att ta vägen med allt så är det ju jävligt onödigt att ha saker över huvud taget. 

Det enda jag vill ha är tak över huvudet. Och mat på bordet. Ska det vara EN FUCKING OMÖJLIGHET?!

Jag är så himla deppig nu. Fy fan vad allt suger. 
Ibland önskar jag så att jag trodde på gud så jag kunde be om att allt skulle lösa sig. Så jag liksom kunde göra något mer konkret än att hoppas. 
Kan inte snälla Stockholms bostadskö lösa problemet åt oss? Kan inte 17 personer tacka nej så vi kan få en lägenhet? Kära gode gud, kan du hjälpa mig med det?

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Att 17 personer tackar nej är EJ omöjligt. Med vänlig hälsning, bostadskös-knarkare sen mer än tio år.

Tesa sa...

Åh vi håller alla tummar och tår att allt löser sig för er! Vet precis hur det känns att bli bostadslös med småbarn. Finns en säng ni kan få till Felix här i höst. Lisen har en som ni kan få när vi köpt ny säng efter bröllopet och allt. 😊 Kramar ❤

Matilda sa...

Egon: det hann ju bli uppemot 40 innan tiden hade gått ut. Håller ändå tummarna.
Tesa: Tack och tack älskade vän! ❤️