torsdag, april 25, 2019

På jobbet och sånt

Jag håller på att gå en chefskurs. Jag sitter ju som chef då och då och kände att jag ville bli lite bättre rustad så att det inte ska bli som sist. Nära på utbränd och ledsna kollegor, det vill säga. 
Har gått den två dagar nu och det känns bra. Det är konkret och handfast. Och så får vi ha lite rollspel där vi övar oss på jobbiga samtal och sånt. Och lite tips och knep hur vi ska göra. Det är ju bara att skrapa på ytan men det känns ändå bra. 
Älskar mitt jobb att jag får chansen att göra sådant här. 

Annars håller de på att försöka hitta en lösning för att jag ska kunna få jobba morgon. En period eller då och då i alla fall. Vi får se hur de löser det. 
Det känns också skönt. En av mina höga chefer, hen jag tog upp detta med, är så himla bra och konkret. Och vill att saker ska lösas så att jag både kan utvecklas på jobbet och ha ett fungerande liv vid sidan om det. Är inte alltid så i den här branschen direkt. Känner mig hemskt priviligerad!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det är för att du är bäst som hon vill hitta en lösning! 😘

Matilda sa...

Haha, tack syster! 😘