måndag, april 26, 2010

Ich liebe München ♥


Hemkommen. Välbehållen. Lycklig.
Jag älskar München. En helt makalös stad. Trevligt folk, helt okej mat till bra pris, extremt bra shopping, jättetrevligt sällskap, god öl, fina byggnader, träd med knallgröna löv på och 24 grader varmt.
Känns sisådär att det är typ fem grader och regnsjukt här hemma. Brrr.

Berlin hamnar dock inte riktigt lika högt upp på min lista just nu. Under de knappa 50 minuter vi var på Berlins flygplats för att byta flyg hann de strula till det vid våran incheckning och våra väskor hann bli bortslarvade mellan flygen.
Nåja. Väskan och dess innehåll är världsliga grejer. Det enda jag riktigt saknade i morse var min hårblås, men det löste jag med att sätta upp skiten. Håret alltså.

Fast en sak som också är tråkigt är att jag inte fick klämma på mina nyshoppade grejer när vi kom hem i går. Förutom jumbohalsbandet. Det hade jag turen att ha på mig under resan. Glädje i det lilla.


Förtydligande: Alltså, jag får tillbaka väskan. Redan i dag förhoppningsvis. Ingen större skada skedd alltså.

4 kommentarer:

mamaMill sa...

Neeej blev du av med dina shoppinggrejer?! :O

Kan du se vem som gillat/ogillat ditt inlägg?? Jag pressa båda knapparna idag :)

Matilda sa...

Mille: Jag kan inte se vem som ogillat eller gillat inläggen. Tyvärr. Men å andra sidan är jag bara glad över att folk visar att de läst. =)

Och jo, jag blev av med dem, men får dem förhoppningsvis tillbaka. Enligt ”baggage tracking” eller vad det nu kallades så hade man hittat vårt bagage i Berlin, skickat det till Arlanda och ”inlett hemfrakten”. Så det kommer kanske i dag eller i morgon! Så det är ingen fara skedd. =)

Fia sa...

Nice weekend=)

Matilda sa...

Fia: Oja! =)